Algemene voorwaarden voor verkoop op afstand door OnFoil/Sclimpré C&S bv
De klant dient steeds de algemene voorwaarden voor verkoop op afstand te lezen alvorens een bestelling te plaatsen. Het plaatsen van een bestelling op de website of via de telefoon geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van de algemene voorwaarden voor verkoop op afstand.
---
1. Identificatie van de verkoper
OnFoil/Sclimpré C&S bv, hierna ‘OnFoil’ genoemd
Maatschappelijke zetel:
Rue de Sclimpré 25, Beauvechain (België)
BTW: BE 0887.043.719 - RPR Nijvel
Tel.: 0486/37.67.25
E-mail: info@onfoil.be
---
2. Algemeenheden en definities
Alleen de huidige verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op de verkoop op afstand door OnFoil aan eindgebruikers. Alle andere voorwaarden, zelfs die hernomen zijn op de bestelbon van de koper, zijn uitgesloten. OnFoil kan te allen tijde wijzigingen aanbrengen aan deze algemene verkoopsvoorwaarden. Op lopende contracten blijven echter steeds de voorwaarden gelden die van toepassing waren op het ogenblik van de totstandkoming van de verkoop. Samen met de bevestiging van de bestelling ontvangt de klant de algemene voorwaarden.
Waar vermeld, zullen de bepalingen enkel van toepassing zijn op de koop door een consument; dit is iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen.
---
3. Totstandkoming verkoop op afstand
Om een product online te reserveren of te bestellen, dient de klant het toe te voegen aan zijn winkelkarretje. Vervolgens kiest hij de leveringswijze, vult hij zijn klantgegevens in en kiest hij de betalingswijze. Om de reservatie of bestelling af te ronden, dient de klant ten slotte de knop met als bijschrift “betalen” in te drukken en de betaling uit te voeren (tenzij betaling bij levering voorzien is).
Indien bij de beschrijving van het product of de prijsaanduiding op de website, ondanks de grote zorg die OnFoil besteedt aan de juistheid van de gegevens, een kennelijke vergissing werd begaan, kan OnFoil de bestelling annuleren.
In geval van overmacht kan OnFoil haar verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht of de overeenkomst definitief ontbinden.
---
4. Eigendomsoverdracht
De goederen blijven de exclusieve eigendom van OnFoil tot gehele betaling van de factuur. Ondanks dit eigendomsvoorbehoud, gaat het risico wegens verlies of beschadiging over op de klant vanaf de inbezitname van de goederen.
---
5. Prijzen
Onze prijzen zijn BTW en andere taksen en bijdragen inbegrepen, Alle aanbiedingen gelden zolang zij op de website zijn opgenomen. De aangeduide prijzen kunnen steeds wijzigen. Indien een bestelling wordt geplaatst, geldt voor deze verkoop op afstand de prijs die van toepassing was op het moment van bestelling.
---
6. Betaling
De klant kan zijn bestelling betalen:
- a) rechtstreeks in beveiligde omgeving met Bancontact
- b) via klassieke overschrijving op rekeningnummer BE28 7512 0279 5920
Bij een bestelling voor levering via koerier aan huis of in een afhaalpunt dient de klant steeds volledig te betalen bij de bestelling.
---
7. Levering
Alle goederen worden geleverd op het door de klant aangegeven adres of afhaalpunt.
---
8. Leveringstermijn
Voor goederen die in voorraad zijn op het ogenblik van bestelling wordt de vermoedelijke termijn vermeld waarbinnen de bestelling geleverd wordt of in het afhaalpunt ter beschikking zal zijn.
Voor goederen die niet in voorraad zijn op het ogenblik van bestelling, geldt behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen, een leveringstermijn van maximaal 30 dagen.
OnFoil is niet aansprakelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur, maar zal zich inspannen om een oplossing te vinden.
---
9. Garantievoorwaarden voor consumenten
Voor consumenten geldt de wettelijke waarborg van 2 jaar.
- Gedurende de eerste 2 weken wordt een defect vermoed te hebben bestaan bij levering, tenzij OnFoil het tegendeel bewijst.
- De klant moet elk gebrek melden binnen de twee maanden na vaststelling.
- OnFoil is enkel verantwoordelijk voor herstellingen of vervangingen via haar eigen naverkoopdienst. Indien de klant zelf een beroep doet op de fabrikant of een niet-erkende derde, vervalt de garantie.
---
10. Herroepingsrecht
Deze bepaling geldt uitsluitend voor consumenten. De overeenkomst kan zonder opgave van redenen herroepen worden binnen 14 dagen vanaf de levering.
De goederen dienen in de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in originele staat te worden teruggestuurd. De klant is aansprakelijk voor waardevermindering als gevolg van gebruik verder dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen.
Binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmelding worden de betaalde bedragen terugbetaald via de gebruikte betaalmethode, tenzij er sprake is van waardevermindering. **OnFoil kan wachten met terugbetaling tot de goederen terug zijn ontvangen.
Een standaard herroepingsformulier is beschikbaar op aanvraag.
---
11. Contact
Voor vragen over bestellingen kan de klant terecht bij de OnFoil webshop via 0486/376725 of info@onfoil.be.
Opmerkingen over beschadigingen en defecten aan het geleverde product dienen steeds binnen 24 uur na levering per mail gemeld te worden op info@onfoil.be
---
12. Eventuele klachten en geschillen
Voor klachten kan de klant terecht bij:
OnFoil Consumentendienst:
- Tel.: 0486/376725
- E-mail: info@onfoil.be
Geschillen vallen onder Belgisch recht*. Enkel de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
De klant kan ook terecht op het ODR-platform van de Europese Commissie: [https://ec.europa.eu/consumers/odr/](https://ec.europa.eu/consumers/odr/) of bij de Consumentenombudsdienst: [www.consumentenombudsdienst.be](https://www.consumentenombudsdienst.be).
---
13. Informatie
Toezichthoudende overheid:
FOD Economie – Algemene Directie Economische Inspectie
NG III, Albert II laan 16 (3de verdieping), 1000 Brussel
---