Verzend- en retourbeleid van OnFoil
1. Verzendbeleid
Verzend- en retourbeleid van OnFoil
Laatst bijgewerkt: 2/04/2025
1.1 Leveringsgebieden en -tijden
OnFoil levert in heel België en naar geselecteerde Europese landen. De geschatte leveringstermijnen worden weergegeven bij het afrekenen en zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van de producten en de gekozen leveringsmethode.
- 1 tot 5 werkdagen binnen België.
- 30 dagen vanaf de besteldatum, tenzij anders overeengekomen.
1.2 Verzendkosten
De verzendkosten worden berekend op basis van de grootte en het gewicht van de bestelling, evenals de bestemming. Deze worden duidelijk vermeld bij het afrekenen. Bestellingen boven 150 euro kunnen in aanmerking komen voor gratis verzending, afhankelijk van lopende promoties of specifieke voorwaarden.
1.3 Transport en aansprakelijkheid
De bestelling wordt geleverd op het door de klant opgegeven adres.
Voor goederen die in voorraad zijn op het ogenblik van bestelling wordt de vermoedelijke termijn vermeld waarbinnen de bestelling geleverd wordt of in het afhaalpunt ter beschikking zal zijn. Voor goederen die niet in voorraad zijn op het ogenblik van bestelling, geldt behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen, een leveringstermijn van maximaal 30 dagen. OnFoil is niet aansprakelijk voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur, maar zal zich inspannen om een oplossing te vinden.
Indien een pakket beschadigd aankomt, dient de klant dit binnen 24 uur na ontvangst te melden via info@onfoil.be met foto’s van de schade.
2. Retourbeleid
2.1 Herroepingsrecht (Consumenten)
Volgens de Belgische wetgeving heeft de consument het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van de goederen de aankoop te herroepen zonder opgave van redenen. Dit herroepingsrecht geldt uitsluitend voor consumenten en niet voor zakelijke klanten.
Om een retour aan te vragen, dient de klant een e-mail te sturen naar info@onfoil.be met vermelding van:
Naam en bestelnummer
Product(en) die retour komen
Eventuele reden van retour (optioneel)
Deze bepaling geldt uitsluitend voor consumenten. De overeenkomst kan zonder opgave van redenen herroepen worden binnen 14 dagen vanaf de levering.
De goederen dienen zoveel mogelijk in de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in originele staat te worden teruggestuurd. De klant is aansprakelijk voor waardevermindering als gevolg van gebruik verder dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen.
Binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmelding worden de betaalde bedragen terugbetaald via de gebruikte betaalmethode, tenzij er sprake is van waardevermindering.
**OnFoil kan wachten met terugbetaling tot de goederen terug zijn ontvangen.
Een standaard herroepingsformulier is beschikbaar op aanvraag.
Het product dient ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking te worden teruggestuurd.
Onvolledige, beschadigde of gebruikte producten komen niet in aanmerking voor terugbetaling.
De retourkosten zijn ten laste van de klant, tenzij het product defect of verkeerd geleverd is.
Binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending wordt het bedrag terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode.
2.3 Uitzonderingen op het herroepingsrecht
De volgende producten kunnen niet worden geretourneerd:
Producten die om hygiënische redenen niet teruggestuurd kunnen worden (bv. wetsuits indien gedragen)
Artikelen die door gebruiksporen niet meer als nieuw kunnen worden verkocht
Tweedehands artikelen
2.4 Garantie en defecte producten
Voor consumenten geldt de wettelijke waarborg van 2 jaar.
- Gedurende de eerste 12 maanden wordt een defect vermoed te hebben bestaan bij levering, tenzij OnFoil het tegendeel bewijst. - De klant moet elk gebrek melden binnen de twee maanden na vaststelling.
- OnFoil is enkel verantwoordelijk voor herstellingen of vervangingen via haar eigen naverkoopdienst. Indien de klant zelf een beroep doet op de fabrikant of een niet-erkende derde, vervalt de garantie.
Indien een product binnen deze periode defect raakt, kan de klant contact opnemen met info@onfoil.be met een beschrijving van het defect en foto’s ter ondersteuning. OnFoil beoordeelt of een herstelling, vervanging of terugbetaling van toepassing is.
3. Terugbetaling
Zodra een retourzending is ontvangen en goedgekeurd, wordt de terugbetaling binnen 14 dagen verwerkt via de oorspronkelijke betaalmethode.
Indien er een waardevermindering is door gebruik, kan OnFoil een deel van de terugbetaling inhouden.
4. Contactgegevens
Voor vragen over verzendingen of retourzendingen kan je ons contacteren via:
📧 E-mail: info@onfoil.be
📞 Telefoon: 0486/376725
🏠 Adres: Rue de Sclimpré 25, 1320 Beauvechain, België
Dit beleid voldoet aan de Belgische wetgeving inzake verkoop op afstand en consumentenrechten. Bij vragen of geschillen verwijzen we naar de Consumentenombudsdienst (www.consumentenombudsdienst.be) of het Europese ODR-platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).